CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Spatola N., Belletier C., Normand A., Chausse P., Monceau S., Augustinova M., Barra V., Huguet P.*, & Ferrand L.*. (2018). * equal contribution. Not as bad as it seems : When the presence of a threatening humanoid robot improves human performance. Science Robotics, 3, eaat5843. doi : 10.1126/scirobotics.aat5843
Plancher, G., Mazères, F., & Vallet, G.T. (In press). When motion improves working memory, Memory.
Magnon V., Vallet G.T. & Auxiette C. (2018). Sedentary Behavior at Work and Cognitive Functioning : A Systematic Review. Front. Public Health 6:239. doi : 10.3389/fpubh.2018.00239
SÉMINAIRES
11/10/18 – Frédérique AUTIN

Pratiques de sélection scolaire et inégalités sociales (Amphi. Paul Collomp, 11h00-12h00)

Rechercher




Accueil > Publications > 2009

DARNON C.

publié le

Quiamzade, A., Mugny, G., & Darnon, C. (2009). The coordination of problem solving strategies : When low competence sources exert more influence on task processing than high competence sources. British Journal of Social Psychology, 48, 159-182. DOI : http://dx.doi.org/10.1348/014466608X311721