CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Davranche, K., Carbonnell, L., Belletier, C., Vidal, F., Huguet, P., Gajdos, T., & Hasbroucq, T (in press). A Simon-like effect in Go/NoGo tasks performed in isolation. Psychonomic Bulletin and Review.
Spatola N., Belletier C., Normand A., Chausse P., Monceau S., Augustinova M., Barra V., Huguet P.*, & Ferrand L.*. (2018). * equal contribution. Not as bad as it seems : When the presence of a threatening humanoid robot improves human performance. Science Robotics, 3, eaat5843. doi : 10.1126/scirobotics.aat5843
Plancher, G., Mazères, F., & Vallet, G.T. (In press). When motion improves working memory, Memory.
SÉMINAIRES
08/11/18 – Francis EUSTACHE

Les aléas des mémoires individuelles et collectives : le programme de recherche 13-Novembre (Amphi. Paul Collomp, 11h30-12h30)

Rechercher




Accueil > Publications > 2014

FAYOL M.

publié le , mis à jour le

Pacton, S., Borchardt, G., Treiman, R., Lété, B., & Fayol, M. (2014). Learning to spell from reading : General knowledge about spelling patterns influences memory for specific words. The Quarterly journal of Experimental Psychology, 67(6), 1019-1036.
http://dx.doi.org/10.1080/17470218.2013.846392