CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Spatola N., Belletier C., Normand A., Chausse P., Monceau S., Augustinova M., Barra V., Huguet P.*, & Ferrand L.*. (2018). * equal contribution. Not as bad as it seems : When the presence of a threatening humanoid robot improves human performance. Science Robotics, 3, eaat5843. doi : 10.1126/scirobotics.aat5843
Plancher, G., Mazères, F., & Vallet, G.T. (In press). When motion improves working memory, Memory.
Magnon V., Vallet G.T. & Auxiette C. (2018). Sedentary Behavior at Work and Cognitive Functioning : A Systematic Review. Front. Public Health 6:239. doi : 10.3389/fpubh.2018.00239
SÉMINAIRES
20/09/18 – Oulmann ZERHOUNI

Processus d’autorégulation dans le conditionnement évaluatif et application au traitement des comportements addictifs (Amphi. Paul Collomp, 10h30-12h00)

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Accueil > Publications > 2010

MAIONCHI-PINO N.

publié le , mis à jour le

Maïonchi-Pino, N., Magnan, A., & Écalle, J. (2010). The nature of the phonological processing in French dyslexic children : Evidence of the phonological syllable and linguistic features’ role in silent reading and speech discrimination. Annals of Dyslexia, 60, 123-150.