CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
de la Sablonnière, R., Nugier, A., Kleinlogel, E.P., Pelletier-Dumas, M. & Guimond, S. (In Press). The Impact of National Integration Policies on Prejudice and Psychological Well-being : The Fundamental Role of the Clarity and Coherence of Integration Policies. European Journal of Social Psychology.
Kleinlogel, E.P., Nugier, A., Pelletier-Dumas, M., de la Sablonnière, R., & Guimond, S. (In Press). Why do people come to support a highly controversial law ? Manipulating the clarity and coherence of a law can shape individuals’ perception and approval. Psychologie Française.
Anier, N., Roebroeck, E., Kleinlogel, E. P., Badea, C., Nugier, A., Berthon, M., & Guimond, S. (2019). The effect of the normative context on intergroup discrimination : Implications for the scientific value of exact and conceptual replications. International Journal of Intercultural Relations, 73, 43-58. Doi : 10.1016/j.ijintrel.2019.07.006
SÉMINAIRES
23/01/2020 – Rémy VERSACE

La cognition incarnée : le monde « ressenti » n’est pas pré-donné, mais au contraire projeté, ou énacté, dans une sorte d’espace-temps cognitif. (Salle 307, 10h30-12h00)

Rechercher




Accueil > Personnels > Alumni

SPATOLA Nicolas

publié le , mis à jour le

Nicolas SPATOLA

Bureau 413, 4ème étage

Tel (commun 413) : [pas encore de ligne]
Fax : +33 (0)4 73 40 64 82

 
nicolas.spatola@uca.fr

 
Équipe 1 : Cognition, Comportement et Contexte

Site Web

 
Responsables : Pascal Huguet

 
Contrat :

Profan Extension

 
Thème de recherche :

“ How can we co-exist with robots and what could the consequences of that be ? ”

From the perception of robots to the impact of Human-Robot Interaction on humans, my research aim to better understand the new relations that we are curently developping with artificial agents.

In the next few years robots and Artificial Intelligence will be part of everyone social environnement. However, there is a lack of knowledge about the impact of such phenomenon. For example, could the mere presence of robots impact our fundamental cognitive processes as the presence of other human does ? Could we be threaten by a superintelligent AI ? How do we consider these artificial agents ?. The answers to these questions (and many other) are fundamental to promote the best use, acceptance and integration of these new technologies.

In addition, such field of investigation needs to be transdisciplinary. My research aim to integrate various domain such as psychology, philosophy, economy, robotic engeenering, etc.

 
Partenariats :

Projet conduit par la Mission sur le numérique éducatif du Ministère de l’Éducation nationale :

- 7 laboratoires français et helvétiques coordonnées par le LAPSCO UMR 6024

- Un environnement numérique dédié, support des activités pédagogiques et du recueil des données développé et administré par le LIMOS UMR 6158