CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Ferrand, L., Ducrot, S., Chausse, P., Maïonchi-Pino, N., O’Connor, R. J., Parris, B. J., Perret, P., Riggs, K. J., & Augustinova, M. (2020). Stroop interference is a composite phenomenon : Evidence from distinct developmental trajectories of its components. Developmental Science. doi : 10.1111/desc.12899
Maïonchi-Pino, N., Carmona, A., Tossonian, M., Lucas, O., Loiseau, V., & Ferrand, L. (2020). Universal phonological restrictions in reading : What do French beginning readers (mis)perceive ? Frontiers in Psychology doi : 10.3389/fpsyg.2019.02914
Spatola, N., Belletier, C., Chausse, P., Augustinova, M., Normand, A., Barra, V., Ferrand, L.*, & Huguet, P.* (2019 *equal contribution). Improved cognitive control in presence of anthropomorphized robots. International Journal of Social Robotics, 11, 463-476.

Rechercher




Accueil > Publications > 2014

MONDILLON L.

publié le , mis à jour le

Merlhiot, G., Mondillon, L., Vermeulen, N., Basu, A., & Mermillod, M. (2014). Adaptation and validation of the Standardized Assessment of Personality – Abbreviated scale as a self-administered screening test (SA-SAPAS). Journal of Psychology & Psychotherapy.
http://dx.doi.org/10.4172/2161-0487.1000164