CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Ferrand, L., Ducrot, S., Chausse, P., Maïonchi-Pino, N., O’Connor, R. J., Parris, B. J., Perret, P., Riggs, K. J., & Augustinova, M. (2020). Stroop interference is a composite phenomenon : Evidence from distinct developmental trajectories of its components. Developmental Science. doi : 10.1111/desc.12899
Maïonchi-Pino, N., Carmona, A., Tossonian, M., Lucas, O., Loiseau, V., & Ferrand, L. (2020). Universal phonological restrictions in reading : What do French beginning readers (mis)perceive ? Frontiers in Psychology doi : 10.3389/fpsyg.2019.02914
Spatola, N., Belletier, C., Chausse, P., Augustinova, M., Normand, A., Barra, V., Ferrand, L.*, & Huguet, P.* (2019 *equal contribution). Improved cognitive control in presence of anthropomorphized robots. International Journal of Social Robotics, 11, 463-476.

Rechercher




Accueil > Publications > 2018

Eq1

Fayol

par Delphine Veyssiere - publié le , mis à jour le

Casalis, S., Pacton, S. Lefevre, F., & Fayol, M. (2018). Morphological training in spelling : immediate and long-term effects of an interventional study in French third graders. Learning and Instruction, 53, 89-98. Doi : 10.1016/j.learninstruc.2017.07.009.

Voir en ligne : https://www.sciencedirect.com/scien...