CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Spatola, N., Belletier, C., Chausse, P., Augustinova, M., Normand, A., Barra, V., Ferrand, L.*, & Huguet, P.* (in press, *equal contribution). Improved cognitive control in presence of anthropomorphized robots. International Journal of Social Robotics.
Ginet, M., Dodier, O., Bardin, B., Désert, M., Greffeuille, C., & Verkampt, F. (2018). Perspective effects on recall in a testimony paradigm. Journal of General Psychology. 10.1080/00221309.2018.1494126.
Brelet, L., Ginet, M., Colomb, C., Jund, R., & Désert, M. (2018). Memory for cars among a female population : Is the cognitive interview beneficial in reducing stereotype threat ? Journal of Police and Criminal Psychology. 10.1007/s11896-018-9261-5.
SÉMINAIRES
22/11/18 – Naoufel GADDOUR

Pour une approche dynamique de l’autisme (Amphi. Paul Collomp, 10h30-12h00)

26/11/18 – Daphna OYSERMAN

IDENTIY-BASED MOTIVATION : Using Identity to do More and Better (Amphi. Paul Collomp, 11h00-12h30)

Rechercher




Accueil > Publications > 2006

DARNON C.

publié le

Darnon, C., Muller, D., Schrager, S.M., Pannuzzo, N., & Butera, F. (2006). Mastery and performance goals predict epistemic and relational conflict regulation. Journal of Educational Psychology, 98, 766-776. DOI : http://dx.doi.org/10.1037/0022-0663.98.4.766