CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Spatola, N., & Normand, A. (2020). Human vs. machine : the psychological and behavioral consequences of being compared to an outperforming artificial agent. Psychological Research, 1-11. doi : 10.1007/s00426-020-01317-0
Troian-Adam J., Bonetto E., Varet F., Arciszewski T. & Dezecache G. (in press). Explaining social behaviour in response to death-related threats : The conspecific loss compensation mechanism. Evolutionary Behavioral Sciences.
Dezecache G., Frith C.D. & Deroy O. (2020). Pandemics and the great evolutionary mismatch. Current Biology, 30, R1-R3.
SÉMINAIRES
23/09/ 2021 – Hyeonjeong JEONG

Brain mechanisms of language acquisition through social interaction. (Teams, 10h00-11h30)

ÉVÉNEMENTS
Enseignement et formation 2021

Juin 2021. Conditions d’admission en thèse

Rechercher




Accueil > Publications > 2014

DARNON C.

publié le , mis à jour le

Souchal, C., Toczek-Capelle, M. C., Darnon, C., Smeding, A., Butera, F., & Martinot, D. (2014). Assessing does not mean threatening : Assessment as a key determinant of girls’ and boys’ performance in a science class. British Journal of Educational Psychology, 84, 125–136. DOI : http://dx.doi.org/10.1111/bjep.12012