CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Coull, J. T., Johnson, K. A., Droit-Volet, S. (In press). A mental timeline for duration from the age of 5 years old. Frontiers in Psychology.
Droit-Volet, S. (In press). Intertwined facets of subjective time. Current Directions in Psychological Science.
Bertrand, P.R., Combes, J.L., Dury, M.E.,Hadouni D. (2018). Overfitting of Hurst estimators for multifractional Brownian motion : A fitting test advocating simple models. Risk and Decision Analysis, 7, (1-2), 31-49. [Doi : 10.3233/RDA-180136].
ÉVÉNEMENTS
Enseignement et formation

Juin 2018. Conditions d’admission en thèse

Rechercher




Accueil > Publications > 2014

DARNON C.

publié le , mis à jour le

Souchal, C., Toczek-Capelle, M. C., Darnon, C., Smeding, A., Butera, F., & Martinot, D. (2014). Assessing does not mean threatening : Assessment as a key determinant of girls’ and boys’ performance in a science class. British Journal of Educational Psychology, 84, 125–136. DOI : http://dx.doi.org/10.1111/bjep.12012