CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Coull, J. T., Johnson, K. A., Droit-Volet, S. (In press). A mental timeline for duration from the age of 5 years old. Frontiers in Psychology.
Droit-Volet, S. (In press). Intertwined facets of subjective time. Current Directions in Psychological Science.
Bertrand, P.R., Combes, J.L., Dury, M.E.,Hadouni D. (2018). Overfitting of Hurst estimators for multifractional Brownian motion : A fitting test advocating simple models. Risk and Decision Analysis, 7, (1-2), 31-49. [Doi : 10.3233/RDA-180136].
ÉVÉNEMENTS
Enseignement et formation

Juin 2018. Conditions d’admission en thèse

Rechercher




Accueil > Publications > 2009

DARNON C.

publié le

Dompnier, B., Darnon, C., & Butera, F. (2009). Faking the desire to learn : A clarification of the link between mastery goals and academic achievement. Psychological Science, 20, 939-943. DOI : http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-9280.2009.02384.x