CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Estelle Fall, Marie Izaute & Nadia Chakroun Baggioni (2017) : How can the Health Belief Model and Self-Determination Theory predict both influenza vaccination and vaccination intention ? A longitudinal study among university students, Psychology & Health, DOI : 10.1080/08870446.2017.1401623
Cherdieu, M., Rey, A., Versace, R., Vallet, G.T., & Mazza, S. (2017). Sleep on your memory traces : How sleep effects can be explained by Act-In, a functional memory model. Sleep Medicine Reviews
Darnon, C., Smeding, A., & Redersdorff, S. (in press). Belief in school meritocracy as an ideological barrier to the promotion of equality. European Journal of Social Psychology.
SÉMINAIRES
07/12/2017 – Royce ANDERS

Titre à venir (Amphi. Paul Collomp, 10h30-12h00)

Rechercher




Accueil > Publications > 2017

DARNON C.

publié le , mis à jour le

Cohen-Laloum, J., Mollaret, P., & Darnon, C. (2017). Distinguishing the desire to learn from the desire to perform : the social value of achievement goals. The Journal of Social Psychology, 157. http://dx.doi.org/10.1080/00224545.2016.1152216