CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Coull, J. & Droit-Volet (In press). Explicit understanding of duration develops implicitly through action. Trends In Cognitive Sciences.
Coull, J. T., Johnson, K. A., Droit-Volet, S. (In press). A mental timeline for duration from the age of 5 years old. Frontiers in Psychology.
Droit-Volet, S. (In press). Intertwined facets of subjective time. Current Directions in Psychological Science.
ÉVÉNEMENTS
Enseignement et formation

Juin 2018. Conditions d’admission en thèse

Rechercher




Accueil > Publications > 2013

DARNON C.

publié le , mis à jour le

Poortvliet, P. M., & Darnon, C. (2013). Understanding positive attitudes toward helping peers : The role of mastery goals and academic self-efficacy. Self & Identity, 13, 345-363. DOI : http://dx.doi.org/10.1080/15298868.2013.832363