CNRS-INSB UCA
CNRS-INSHS
lapsco
LAboratoire de Psychologie
Sociale et COgnitive

UMR 6024 UCA-CNRS
L'étude de la cognition depuis ses bases cérébrales jusqu'à sa régulation sous l'influence de l'environnement social

DERNIÈRES PUBLICATIONS
Vallet, G.T., Hudon, C., Bier, N., Macoir, J., Versace, R., & Simard, M. (2017). A SEMantic and EPisodic Memory Test (SEMEP) developed within the embodied cognition framework : Application to normal aging, Alzheimer’s Disease and Semantic Dementia. Frontiers in Psychology. [Frontiers]
Butera, F., & Darnon, C. (2017). Competence assessment, social comparison and conflict regulation. In A. Elliot, C. Dweck & D. Yaeger (Eds). Handbook of Competence and Motivation (2nd Edition : Theory and Application) (pp. 192-213) New York : Guilford Press.
Darnon, C., Wiederkehr, V., Dompnier, B., & Martinot, D. (in press). "Where there is a will, there is a way" : Belief in School Meritocracy and the social-class achievement gap". British Journal of Social Psychology. DOI : 10.1111/bjso.12214
SÉMINAIRES
21/09/2017 – Valérie AMIARD

Les facteurs de pénibilité au travail - Objet d’une controverse (Amphi. Paul Collomp, 10h45-12h15)

Rechercher




Accueil > Publications > 2012

MAIONCHI-PINO N.

publié le , mis à jour le

Maïonchi-Pino, N., de Cara, B., Écalle, J., & Magnan, A. (2012). Do consonant sonority and status influence syllable-based segmentation strategies in visual pseudoword identification ? Developmental evidence in French children. Scientific Studies of Reading, 16, 550-562.